sâmbătă, 5 iunie 2010

O mică plimbare



Nu sunt de la bucurestiinoisivechi.blogspot.com, însă apreciez întotdeauna o plimbare prin Bucureşti, oraş pe care îl consider de departe cel mai frumos şi complet din ţară. Un amalgam de clădiri superbe de la începutul secolului trecut şi clădiri futuriste câteodată de prost gust, un amestec de oameni şi oportunităţi diferite, parcuri şi muzee, teatre şi restaurante, trotuare ocupate de maşini şi mall-uri strălucitoare. Un oraş foarte plăcut când ai timp şi-l baţi la pas, dar un oraş blestemat când te grăbeşti iar traficul este supraaglomerat.

În această dimineaţă, după o plimbare prin cimitirul Eroii Revoluţiei am coborât spre Cuţitul de Argint şi am intrat în Parcul Carol. Mi-am amintit că aici veneam în copilărie cu bunică'miu şi mi-am mai amintit de Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida unde tot bunicul m-a dus de câteva ori. Nu mai vizitasem acest muzeu de dinainte de revoluţie, aşa că am decis să intru. Mi-a plăcut foarte mult şi recomand vizitarea lui nu doar celor ce iubesc ştiinta şi tehnica. Exponate foarte interesante, motoare şi utilaje folosite în zorii industrializării, maşini de Formula 1 din anii '50, motociclete de dinaintea Primului Razboi Mondial, machete de locomotive sau pompe pentru stins incendii, maşini de calcul şi telefoane foarte vechi. Toate acestea mi-au provocat o stare de melancolie.

La ieşirea din Parcul Carol se afla Fântâna Zodiac pe ale cărei ghizduri m-am răcorit, apoi am mers pe Bulevardul Mărăşeşti până în dreptul fostului restaurant Budapesta. Mi-ar fi plăcut să mănânc la Restaurantul Budapesta dar din păcate a fost desfinţat cu foarte mulţi ani în urmă.

După o plimbare mai lungă care a conţinut şi Gara de Nord, Piaţa Romană sau Parcul Gradina Icoanei, am ajuns pe Strada Latină. Am făcut poze unei case care mi s-a părut interesantă mai ales datorită acoperământului de sticlă care se află deasupra intrării. Multe case vechi au acest accesoriu care personal nu mi se pare de bun gust. Cred că nu a plăcut multora din moment ce s-a renunţat ulterior.




Tot pe Strada Latină se află şi o altă casă interesantă care în prezent serveşte drept Casă a pensiilor.




O altă casă interesantă pe care am revazut-o astăzi se află pe Strada Dionisie Lupu. Am înţeles că este de vânzare.

Un comentariu:

  1. Prin zona Gradinii Icoanei sunt niste case superbe..... As da orice sa am si eu una dintre ele... Tu esti fericit, boier, stai la casa..... ehhh

    RăspundețiȘtergere