luni, 14 mai 2012

Piotr Bednarski - Zăpezile albastre




















Amintiri din copilărie ale unui evreu polonez deportat în Siberia, câteva povestioare din vremea terorii staliniste văzute cu ochii unui copil, probabil chiar scriitorul de mai târziu care şi-a petrecut prima parte a vieţii deportat în URSS, întorcându-se mai târziu în Polonia, orfan de ambii părinţi. Mi-a plăcut că nu se insistă asupra problemei evreieşti, ci se discută la modul general despre toţi asupriţii perioadei. Cărticica este scrisă cu mare însufleţire, asemuindu-se cumva cu poveştile ruseşti pentru copii. Chiar se face trimitere la unul din personajele celebre ale folclorului rusesc, Koscei cel făr' de moarte. E tristă, e mult prea tristă cartea, însă lasă în urmă un sentiment de mare dragoste pentru oameni şi mai ales dragoste faţă de Dumnezeu, aceasta din urmă biruind în viziunea autorului tot răul.

3 comentarii:

  1. Cred că o să cumpăr cartea. Foarte urâtă mi se pare deportarea asta (sunt născut în zodia Racului).

    RăspundețiȘtergere
  2. Citesti? Esti pasionat de carti? Nu am dedus asta din blogul tau.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, am învăţat să citesc. Probabil că mi-am format o idee despre cultură citind pe pungi.

    RăspundețiȘtergere