duminică, 28 iulie 2013

Ţigan eco

Mega Image Shop&Go. A trebuit să intru. Cumpăr o cremă de spălat vase Axion cu grapefruit. Stau la coadă. În faţa mea sunt doi ţigani cam la 35 de ani, soţ şi soţie. Şi-au cumpărat cârnaţi, bere, pâine. Discută între ei:
- Fă, ia doar o pungă.
- Da' ce? N-ai bani?
- Am, dar eu sunt eco. Să protejăm natura.
- Da? Eşti eco? Eu n-am mai văzut ţigan eco.
- Eu zic că nu e bine să faci ură rasială. Nici nu sunt ţigan.
- Da' ce eşti?
- Eu nu sunt ţigan. Doar mama şi tata sunt ţigani.
Râd amândoi. Râde şi casiera. Râd şi eu. Mă aplec să-mi iau un Mars (sponsor la AS Napoli pe vremea când juca Maradona la ei, zeul al războiului la romani, chocolate bar produs în Polonia) din răftuleţul de lângă casă. Ţiganca mă vede şi îşi ia şi ea un Mars.
- Nu erai, fă, la cură de slăbire?
Nu mai zice nimic. Ies amândoi din magazin, după care ies şi eu.

5 comentarii:

  1. De ce te uiți la ce își cumpără oamenii? De multe ori când se uită cineva la ce mi-am luat îmi vede și degetul mijlociu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Involuntar ma uit. Nu sunt neaparat curios, dar nu pot evita.

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. doar daca te adresezi ciorii cu "tigane". aici e o poveste, bineinteles.

      Ștergere
  3. Lidăl Invidios7 martie 2015 la 00:11

    "A trebuit să intru." - nemulțumirea din aceste cuvinte n-ar mai fi existat dacă era vorba de lidăl. Acolo e totul la superlativ și n-au nici țigani. Că doar e nemți. Și nemții pârlește țiganii la cuptor cu gaze. Așa știu eu din '44. Noua sute patrușpatru.

    În altă ordine de idei nu pot să nu remarc cât de cult vrei să apari în ochii bieților cititori: Mars attacks! Păcat că nu ne-ai spus și câtă nuga conține un baton de 100 de grame!

    RăspundețiȘtergere