miercuri, 30 aprilie 2014

Baba și câinii


E dimineață, ora 8. În fața mea, pe stradă, o babă cu o pungă în mână merge trăgând după ea prins de funie un câine de talie mică. În pungă are boabe, hrană pentru câini și o împarte cu dărnicie tuturor patrupedelor pe care le întâlnește. E ca și cum ar face pomană pentru un om, împărțind mâncare cunoscuților, doar că ea împarte mâncarea câinilor care par să o cunoască. Câinii mănâncă cu poftă, primind cu inima deschisă această ofrandă. Câinele babei face caca, iar baba scoate din buzunar o pungă și-i curăță rahatul. Ăsta e un lucru bun, dar totuși cine va strânge rahatul vagabonzilor care s-au înfruptat din pomană? Este un tablou trist pentru un privitor ca mine. Înainte cred că detestam persoane precum baba, dar acum m-a cuprins mila. Oamenii ăștia care dau mâncare la câinii de pe stradă sunt super deprimați. Cred că găsesc în câini un substituent al unei persoane plecate de lângă ei, poate copiii care sunt la casele lor sau partenerul de viață care a murit. Sunt persoane singure, scoase în afara societății din unele motive, care găsesc un remediu tâmpit în a proteja câinii maidanezi. Fără să-și dea seama sunt un pericol.

10 comentarii:

  1. See... man ain't like a dog. And when I say "man," I'm talking about man as in mankind, not man as in men. Because men, well, we a lot like a dog. You know, we like to piss on things. Sniff a bitch when we can. Even get a little pink hard-on the way they do. We territorial as shit, you know, we gonna protect our own. But man, he know about death. Got him a sense of history. Got religion. See... a dog, man, a dog don't know shit about no birthdays or Christmas or Easter bunny, none of that shit. And one day God gonna come calling, so you know, they going through life carefree. But people like you and me, man, we always guessing. Wondering, "What if?" You know what I mean? So when you say to me, "Hey, I don't think we should be doing this," I gotta say, baby, I don't think we should be doing this neither, but we ain't gonna get no move on in this world, lying around in the sun, licking our ass all day. I mean, we man.

    RăspundețiȘtergere
  2. La mine în cartier, unii le aruncă de la etaj pulpe de pui. Uneori crude.

    RăspundețiȘtergere
  3. Just because you got the bacon, lettuce, and tomato don't mean I'm gonna give you my toast.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu e vina babei ca sunt guri de hranit. Aveam de curind o discutie cu partenerul meu, despre rational si irational, suflet si creier. Al meu partener nu crede ca avem suflet, ''soul'', el crede ca totul e procesat de creier (empatie, emotii, totul). Eu, mai grea de cap si incapatinata, cred ca avem si suflet.
    Revin, baba are umanitate, e ca si cum ai zice, nu da de mincare unui copil al strazii, cine ii stringe mizeria dupa el?. Eu nu am mila, mi-e greata de sentimentul de mila, nu suport ca cineva sa ii fie mila de mine, nu procesez ''mila''.
    Suntem toti ai strazii, tot suntem animale..unii lasati de capul nostru, altii dati si uitati. Nu s fan, omg! nu eutanasiati ciinii, numai eu stiu cu ce groaza ma duceam la scoala, erau haite de cite 10-15 la mine in cartier. Dar, esti crud, nu sunt deprimati oamenii care impart, care hranesc in plus si alta gura. A darui, ca si iubirea, este sentiment egoist. o facem sa ne simtim bine.
    Eu cred ca babushk e mai fericita decit noi toti astia, care nu lasam frimituri din cauza mizeriei din urma.

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai baba daca are suflet mare ia acasa toti cainii pe care doreste sa-i hraneasca. Nu incurajeaza cainii vagabonzi care apoi ne musca copiii, in cel mai bun caz ne murdaresc stada. Nu e vina mea ca sunt lasati cainii pe strada, eu nu vreau sa-i vad pe strada si intre caini si copii, aleg copiii.

    Si eu am suflet. Am un caine acasa pe care-l plimb in lesa, caruia ii curat rahatul, caruia ii dau mancare.

    Oamenii astia care dau mancare la caini pe strada, au ceva nelalocul lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu aleg copii, dar aleg sa nu ii las de capul lor sa fie muscati de ciine. Aleg sa nu i duc in locuri unde sunt zeci de ciini.

      Baba nu e vinovata, vinovati sunt ciini, pentru ca exista :). Nu?...baba e doar un intermediar, ...no omoriti mesagerul.

      Nu sunt de acord cu tine! :)
      App...citesc salman rushdie Midnight's Children, mi-a picat in mina din greseala, am mai citit de el Furia, acceptabila. Ce parere ai de el?

      Ștergere
    2. Salman Rushdie mi se pare foarte dificil. Nu-l pot intelege defel. Si eu am incercat sa citesc, dar n-am putut.
      Nici Pastorala americana (Roth) nu am putut :(

      Ștergere
  6. dar de Sartre ce sa mai zicem daca Rushdie e dificil. Incerc sa citesc Trancendence of the ego, face referire des la operele lui Kant, opere pe care le-am omis. ..Bun, iti recomand Taranii de W. Reymont, si lasa babele in pace :) ..

    RăspundețiȘtergere
  7. eu citesc pentru placere, nu pentru aprofundare filozofie, psihologie sau alte stiinte. daca autor scrie incalcit nu ma intereseaza. nu dau doi bani pe hermann hesse si ma pish pe pretiozitatea lui.

    taranii pare interesanta. vad ca e scrisa de un polonez. dar nu se gaseste de cumparat.

    RăspundețiȘtergere
  8. e misto midnight's children, dar trebuia sa fie mai scurta, macar cu un sfert

    RăspundețiȘtergere