marți, 6 ianuarie 2015

S.J. Watson - Înainte să adorm

Am aflat de acest titlu dintr-un newsletter elefant.ro în care anunțau că poți câștiga o invitație la filmul care s-a făcut după carte dacă comanzi romanul. Mi s-a părut interesant trailerul filmului și am zis că voi comanda cartea în perioada reducerilor de 50%, ceea ce am și făcut. Altfel, prețul de 45 lei este foarte mare. Avem în față un thriller, genul acela de scriere care nu are nimic în comun cu metaforele sau descrierile poetice ci se bazează doar pe relatare brută. Cuvinte care curg și umplu multe pagini, facil pentru cititorul care nu caută neapărat frumusețe în literatură. Probabil genul de bestseller apreciat de cei care citesc ceea ce recomandă revistele pentru femei. Cu toate astea n-a fost o poveste rea și are avantajul că se citește foarte repede și te face curios. Poate nici ideea nu este originală, dar este frumos pusă în scenă de S.J. Watson care reușește să țină aproape scriitorul pe parcursul întregii povești. O carte foarte bună pentru începutul de an, așa de antrenament. Dar despre ce este vorba? O femeie are o amnezie ciudată, astfel încât nu poate reține informații mai mult de o zi, mai exact dimineața când se trezește din somn uită totul și o ia de la capăt. Locuiește împreună cu soțul ei, Ben, undeva în Londra și ține un jurnal cu ajutorul căruia își păstrează scrise memoriile (în film am observat că este vorba de un jurnal video). Totul devine interesant atunci când observă că a scris pe prima pagina din jurnal "Să nu ai încredere în Ben!". Merită cartea, chiar dacă nu sunteți amatori ai genului. O lectură comercială plăcută. Nota: 7/10.

6 comentarii:

  1. ce coincidenta! azi discutam la job despre film , unul dintre colegi spunea ca i-a placut asa ca am cautat cateva informatii despre carte. citesc astfel de carti pentru deconectare si pentru antrenarea neuronilor. spor la citit!

    RăspundețiȘtergere
  2. pai si eu la fel. si am preferat sa citesc cartea in detrimentul filmului.
    editura 3 ne ofera multe astfel de carti. si "camera" pe care am citit-o anul trecut a fost cam in acelasi gen. ai citit-o si tu, desigur.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cartea a apărut în România în 2011, dar a fost reeditată în 2014, cu coperta filmului, pentru a atrage public...
    Eu am citit-o la începutul lui 2014, înainte de a apărea trailer-ul şi a se cunoaşte prea multe despre film.
    Autorul este medic, astfel că pregătirea l-a ajutat oarecum să scrie cartea - mai ales că s-a inspirat din câteva cazuri reale.
    Ioana

    RăspundețiȘtergere
  4. Pai cartea mea in 2011 este editata si doar coperta cu filmul o are. Probabil au ramas cu exemplare nevandute si au pus coperti noi sa mai vanda si ei ceva. Uite, daca nu era filmul eu n-as fi citit cartea. Si culmea...la film nu ma uit.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt bune si cartile astea cateodata. Am comandat in reducere la Elefant ceva interesant aparut la Polirom cu un nord corean, am gasit o recenzie buna la tine despre ea.
    Poate bagi totusi abonarea aia la articole prin email.

    RăspundețiȘtergere
  6. Povestea lui Jun Do. Ii vei da cel putin 9/10.
    Am incercat sa bag. Nu stiu. Nu merge. Nu am rabdare cu chestii d'astea.

    RăspundețiȘtergere