miercuri, 8 aprilie 2015

Muzică cultă. Lapte. Spania.

Este marţi seara şi ascult Brahms, Hungarian Dance No. 1 in G minor. Habar nu am ce înseamnă G minor, dar muzica sună foarte bine în interpretarea Filarmonicii de Stat din Viena. Eufrosin Potecă îmi suflă în cască că asta nu e muzică de pus la botez. Este marţi seara şi totul în jur este liniştit. Nevastă'mea îmi spune că muzica simfonică merge bine la peşte. Este marţi seara, orele 21:30. Încet, încet lumea merge la culcare cu gândul la o nouă zi de muncă. Luminile caselor se sting una câte una, iar pe cer se aprind stelele. Firea pare împietrită. În jur răsună doar muzica purtându-ne cu paşii ei magici spre alte lumi. "Nu mai este lapte" se aude în spatele meu abia desluşit, pe acordurile celebrului dans ungar numărul 5, ale cărui acorduri le recunoşti chiar dacă nu eşti o somitate în muzică. Nu mai este lapte? Din nou la Lidl. Şoseaua pustie este luminată electric. Drumul trece peste o cale ferată. În depărtări se aud câinii lătrând. Tic-tic se aude ecoul de la închiderea centralizată a maşinii. Parcarea este aproape goală. Trecut de ora 22. Ce nebun mai vine la Lidl acum? Intru în magazin. Oare mai este penurie de lapte? Colegul meu de la corporaţie, Daniel, povestea mai demult că într-o seară la Lidl nu a găsit lapte. Nu, acele vremuri sunt demult apuse. Este belşug de lapte. Albastru de 1,5% sau roşu de 3%. Făcut în România sau Polonia. Iau din cel românesc. 6 litri. Cineva cântă Oda bucuriei în magazinul Lidl. Atras de sunete ajung lângă un bărbat cu barbă neagră care loveşte xilofonul cu mare îndemânare. Un xilofon pentru copii, o jucărie, însă omul bate cu atâta pricepere cântând Oda bucuriei care se aude în tot magazinul. Mi-am dorit să fie Eufrosin Potecă cu mine în magazinul Lidl. Ar fi luat beţele xilofonului din mâna bărbosului şi ar fi interpretat cu mare pricepere Simfonia a 8 a neterminată a lui Schubert. Şi ar fi cântat pe rând câte o melodie bărbosul şi apoi Eufrosin, iar angajaţii Lidl ar fi aranjat marfa în rafturi vrăjiţi de muzică până dimineaţa.

Ajung la casă cu laptele. A trecut de ora închiderii. "Aţi fost în Spania?", mă întreabă casiera, o femeie între două vârste, însă atrăgătoare. "Da. De unde ştiţi?". "Păi văd că aveţi şapcă şi astfel de şapcă numai acolo se găseşte.". Nu vreau să par burghez şi îi spun: "Da. Am fost să-mi caut de muncă în Spania.", la care femeia: "Aaaa, eu am fost în concediu.". Înghit în sec, plătesc, iau laptele şi plec spre casă. Ionescu îmi suflă în cască ca Dvorak cu ale sale Slovanske tance cu siguranţă reprezintă o opţiune bună pentru botez.

11 comentarii:

  1. cand spui 'Firea pare împietrită' nu te referi la pedeserista aia de la antena 3, nu?

    RăspundețiȘtergere
  2. a scris bone china pe glob. cred ca e cea mai mare realizare. bravo!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu avem certitudine ca ea este. pot scrie si eu si sa zic ca sunt kant emir.

      Ștergere
    2. nu poti. incearca. oricine isi da seama ca nu e el.

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Pai sigur. Acest blog este unul de creatie, nu unul despre carti. Multumesc pentru laude, Lavinia!

      Ștergere
  4. Eufrosin Potecă9 aprilie 2015 la 00:01

    G minor înseamnă Sol minor. În notația universală notele muzicale sunt notate cu litere de la A la G, A fiind nota La (cu frecvența de 440 Hz).
    Muzica simfonică merge bine la suflet. Nu la pește. nu la mazăre, nu la piftie.
    Dacă la 21:30 ai constatat că nu mai ai lapte te puteai duce foarte lejer, pe jos, la Mega Image, au programul până la 22:00 și laptele e tot roș-albastru.
    Aș fi cântat Come as You Are la xilofon. Și Ceata lui Pițigoi. Atât știu. Mă supraestimezi.....
    Pentru botez îți voi cânta eu la chitară... știu trei melodii nu două ca la xilofon. Poate fac chiar o compoziție proprie cu versuri cam așa:

    Mă dusei să cumpăr lapte,
    Să am ce să beau la noapte,
    Când mănânc pește novac,
    Și-l ascult pe Dvorak.

    Minunat text! Ești cel mai tare-ntre picioare! Bate Moromeții....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca mergeam la Mega Image doar cumparam lapte si nu mai exista nicio povestire. In Mega Image nu am intalnit niciodata persoane interesante, iar casierele sunt terne. Plus ca laptele costa pe la 4 lei, in Lidl e 2,89, bineinteles. La 6 cutii de lapte de la Lidl imi scot si benzina si-mi raman si bani. Daca tu ai merge la Lidl, ai scrie romane. Nu trebuie sa cumperi nimic, doar mergi acolo si stai cate 30 de minute/zi.

      Ștergere