joi, 13 august 2015

Friptură din vită maturată şi alte întâmplări

Fripturi de vită, exemplare crescute pe păşunile de la ţărmul Mării Baltice. Le-au servit şi sfeclă pe lângă tradiţionala iarbă, pentru a avea carnea mai fină şi mai gustoasă. 100 lei/kilogram.
- Hai să luăm şi noi două fripturi d'astea.
- O, sunt prea scumpe.
- Normal că sunt scumpe. E vită maturată.
- Nu, nu merită.
- Atunci ia în pula mea nişte spinări de pui şi facem o ciorbă din care mâncăm o săptămână.
Cedează la faza asta, pentru că lumea se uită deja la noi ca la circ.

50 lei două fripturi. Mai am 27 de lei pe card. Nu sunt un om prea bogat, trăiesc de la un salariu la altul. Mergem la magazinul de vinuri şi văd un cabernet argentinian de 22 de lei. Super. Banii de pe luna asta mor frumos.

Fripturile au instrucţiuni de pregătire. Tigaia foarte încinsă, fără ulei. Carnea se unge cu puţin ulei de măsline şi se presară cu rozmarin, se aruncă 30 de secunde pe fiecare parte în tigaia încinsă şi se lasă la foc mare. Apoi încă 3-4 minute pe fiecare parte la foc mic şi capac pus. Delicioase alături de un piure din cartofi şi morcovi.

Am făcut poză la mâncare. Îmi dau seama că poza e complet neapetisantă şi nereuşită. Categoric cei care fac poze frumoase cu mâncăruri nu le şi mănâncă, pentru ca nu poţi avea răbdare să setezi diafragmă, timp de expunere, balans de alb, etc., să găseşti un unghi bun atunci când în faţă ai un fel gustos de mâncare. 



În altă ordine de idei, în urma unei reclame de pe facebook, zilele trecute am mers la fast food-ul Oro Toro. Chiar sunt în căutare de burgeri buni, de calitate. Am zis că pot găsi aşa ceva la Oro Toro. Nu. Foarte, foarte slabi. Burgerii nu au sos deloc, carnea este o tocătură banală preparată pe plită, iar chifla este pur şi simplu execrabilă. Cred că totul pleacă de la o chiflă bună, de calitate. Un meniu cu burger, cartofi wedges congelaţi şi o bere la draft costă 19 lei. Sigur, nu putem cere calitate la acest preţ, dar Mc-ul au meniuri mai bune ca Oro Toro. Până la urmă o să încerc să-mi fac burgeri acasă. Nu prea mai am încredere în mâncarea din oraş.

Ceva destul de ok am mâncat la cantina Ikea. O salată cu piept de pui, ou fiert, roşii chery, salată verde. 10 lei + 2,5 lei dressing. Simplu, ieftin, gustos.

Fripturile de vită provin din Polonia. Poate inventează ăştia un nou tip de vodka, cum e Zubrowka. Să bage un fir de iarbă de unde mănâncă vitele astea sacrificate, în sticla de băutură.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu