marți, 20 octombrie 2015

Serialul The Affair

Am aflat despre acest serial de la Ioana Poveștile mele, o fată de pe blogosferă. Am urmărit primul sezon și mi-a plăcut chiar foarte mult, drept pentru care voi scrie aici câteva motive.
1. Spune o poveste reală ce se poate întâmpla oricăruia dintre noi, chiar îmi doream să văd un serial cu oameni obișnuiți, nu cine știe ce fantasmagorii sau întâmplări pe care timpurile moderne își pun amprenta, cum de exemplu a fost serialul Mr. Robot la care nu am rezistat mai mult de patru episoade.
2. Foarte interesant modul de spunere al poveștii, jumătate de episod prin ochii unui personaj, cealaltă jumătate prin ochii celuilalt personaj.
3. Secvențele din viitor introduse foarte bine, la momente excelent gândite.
4. Personajul feminin principal și faptul că se insistă asupra scenelor de sex.
5. Nu s-au lungit nejustificat și n-au tras de păr acțiunea, ca de exemplu popularul serial Lost.
6. Interesantă melodia de pe generic și au melodii bune la finalul de episod, de exemplu la primul episod e Johnny Cash.
7. Nu e doar o poveste de dragoste, ci o poveste cu numeroase implicații afective și psihologice.
8. Pitoresc locul desfășurării acțiunii, mă refer la insulă.
9. Șiretenia detectivului de culoare. Felul cum vorbește.
Să vedem ce o să fie în sezonul 2, care tocmai a început. Abia îl aștept.

16 comentarii:

  1. 1. Daca te intereseaza realismul, incearca ceva - orice - de David Simon. Eu am o preferinta, dar nu vreau sa te influentez.
    2. Dimpotriva, e destul de grosolan. Diferentele sunt prea flagrante, iti sunt varate in fata. http://www.imdb.com/title/tt0253378/ - aici, spre exemplu, daca mai tin eu bine minte, se facea o treaba asemanatoare, dar mult mai subtil. Ma rog, e usor nedrept sa compar cinema-ul cu serialele tv, admit. Dar si intr-un serial tv am vazut o scena de genul ala, realizata tot destul de elegant.

    4. Da, mai ales prima. Io am crescut cu Maura Tierney (presupun ca si tu), juca printr-un serial obscur dat pe protv prin anii 90, news radio. Still hot.

    10. (daca tot l-am pomenit pe David Simon) Dominic West intr-un rol principal.

    E ok, mediu sa zicem.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1.Nu vreau sa vad The Wire. Am incercat mai demult si nu mi-a placut.
    2. Pai e destul de grosolan, dar e povestea fiecaruia pentru detectiv, nu?
    4. Nu ne referim la Maura Tierney, care e nascuta in 1965. E deja la segmentul MILF. Ne referim la Ruth Wilson, desigur. Nascuta in 1982.Oricum foarte meseriasa si Jules! ----> Carolina Ravassa

    Pe facebook am specificat ca nu e neither Breaking Bad nor True Detective, insa The Affair e un serial super misto.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu era obligatoriu - si oricum n-as fi sugerat tocmai superhitul. Dar am spus: daca realismul e ceea ce cauti, Simon e cel mai potrivit.

    Mi-a placut ca ai muscat trollajul de la punctul 4.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si chiar asa multe injuraturi primesti, de ai nevoie sa moderezi fiecare comentariu? lol

    RăspundețiȘtergere
  5. N-am muscat. Mi-am dat seama ca ai glumit cu Maura.
    Da, mai intra fosti forumisti dezaxati si injura pe aici. Oricum intru zilnic pe blog daca sunt in Bucuresti si pot modera. Nu apar comentarile mai tarziu de 4-5 ore. Si oricum nu sunt asa multe comentarii. E o minune ca ai comentat tu acum. Ionescu ce ma mai sustine si cateodata pe la carti, Ema Cojocaru, dar ea acum e supervedeta bloggeristica si da mai rar pe aici.

    RăspundețiȘtergere
  6. nu vrei sa vezi wire. ce om! ai incercat, zici. ai trecut de scena cu snot boogie?

    RăspundețiȘtergere
  7. nu mai stiu ce am vazut. stiu ca erau prea multe personaje bagate din prima si n-am inteles nimic si mi-am bagat pula.

    RăspundețiȘtergere
  8. Crunt, intr-adevar. Ca si in Generation Kill: o gramada de personaje, bashca toate imbracate in haine militare, de nu le poti distinge. Un cosmar!

    RăspundețiȘtergere
  9. pai e așa. mai intâi vedem niște dâre de sânje curgând pe asfalt. e noapte. girofarurile poliției se oglindesc în sânge. apoi vedem câte ceva (capul, cred) din regretatul snot boogie. urmează celebrul dialog mcnulty (ăla de joacă in affair)- un martor. povestea asta cu snot boogie ne introduce în atmosferă, dar nu are legătură cu ce va urma. apoi asistăm împreună cu polițaiul mcnulty la procesul lui d'angelo barksdale, nepotul traficantului de droguri avon barksdale, acuzat de omor. în sală se află și un locotenent al lui avon, stringer bell, interpretat de idris elba. acuzarea se baza pe doi martori. primul zice că l-a văzut pe d'angelo ucigând. al doilea însă, o femeie zice că nu a văzut nimic, spre stupoarea procuroarei, deși la depozițiile preliminare spusese altceva. o cumpăraseră mafioții, vezi bine. pe chestia asta d'angelo scapă, iar stringer îi dă ceva muie lui mcnulty, cu ajutorul unui desen ca să zic așa (http://i.imgur.com/pOx73.png). mcnulty, supărat, merge la un judecător pe care am uitat cum îl cheamă și i se plânge ca barksdale face legea în oraș și nimeni nu îl întreabă de sănătate. superiorii lui mcnulty află de discuția lui cu judecătorul și foarte tare îl sfădesc. de ce nu ai venit la noi mai întâi?, zic ei către el. totuși lucrurile nu rămân așa. se înființează o unitate specială (detail în americănește) care să se ocupe de cazul barksdale. în ea sunt trimiși polițai de la mai multe secții. unii din ei sunt niște puturoși puși acolo doar ca să scape șefii lor de ei. alții sunt competenți și dornici de dreptate. mcnulty e și el în echipă și dă o fugă la un prieten de la fbi care îi arată cum luptă ei cu traficanții de droguri. mcnulty se înverzește când vede ce buget imens are fbi-ul și ce acțiuni sunt capabili să facă. totuși, pretenu îi zice că gata, s-a terminat cu traficanții, de acum încolo fbi-ul se va concentra doar pe lupta antiteroristă. bun, de aici încolo te descurci cu siguranță. pe vremea când am văzut seria, subtitrarea românească era foarte proastă (de ex detail era tradus detaliu). noroc cu wikipedia care ne povestește amănunțit fiecare episod. poate or fi apărut subtitluri mai bune. desigur, cel mai bine e să nu te încurci, să iei direct în ingliș, deși e mai greu decât cu alte seriale.

    RăspundețiȘtergere
  10. nu mi se pare asa interesant din ce povestesti aici. a aparut noul sezon din fargo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. excelent noul sezon din fargo.

      am vazut aproape intregul prim episod the affair. nu mi se pare asa interesant asa cum povestesti aici. amuzant ca mcnulty nu scapa nici acum de rawls. oh, the irony!

      Ștergere
    2. mai incolo o sa fie mai interesant. dar asa de o nota 7, nu te astepta la nota 9. vezi mai bine masters of sex. o sa-ti placa. garantez.

      Ștergere
    3. acuma m-am apukt de asta. pana incepe săulea.

      Ștergere
    4. eu mai am 2 ep din sez 2. pe urma ma apuc de fargo.

      Ștergere
  11. Buna, pe mine sezonul 5 m-a bagat complet in ceata. Au trecut cativa ani buni intre primele sezoane si ultimul. Fetita lui Allison s-a facut mare, numai Noah si Helen sunt neschimbati. Am impresia ca m-am pierdut pe drum si nu mai inteleg nimic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Diana!
      Spoiler alert ! Se leaga totul. Eu inainte de sezonul 5 am revazut primele 4 sezoane. Nu-mi mai aminteam multe chestii. Fetita lui Alison, adica scenele din viitor, sunt bagate pentru ca noi sa vedem ca cel care a omorat-o pe Alison a ramas nepedepsit. In rest, nu e nimic din viitor. Suntem la cateva luni dupa moartea lui Vic. Imi pare rau ca nu-l mai vedem pe Cole in sezonul 5. Luni va fi episodul care va pune punct serialului.

      Ștergere