joi, 23 februarie 2017

Unde sunt femeile?

Merg să iau copilul de la grădiniță. Ieșim de la clasă și mergem pe holuri ca să-l îmbrac de plecare. În jurul nostru sunt alți copii alături de tații lor. Toți fac același lucru, își ajută copiii cu îmbrăcatul. Puține femei și doar bunicuțe respectabile. Unde sunt mamele? Rareori văd mame pe la grădiniță. Este puțin trecut de ora 17. "Hai puiule, la Mall să-ți iau încălțări de primăvară!". Mergem pe jos să facem mișcare, iar în jurul nostru e deja aglomerație de mașini pe șosea. Îi cumpăr niște ghete Reebok, măsura 32. Apoi mergem să mâncăm la ultimul etaj. Alegem Spartan, un souvlaki de purceluș. Luăm o singură porție și ne batem pe ea, copilul mâncând la fel de mult și repede ca mine. Apoi facem poștă o sticlă de Coca Cola la 0,5 și privim la oamenii din jur. La mese sunt exclusiv bărbați, singuri sau câte doi. Nici măcar o femeie. Unde sunt femeile? Unde sunt surorile, soțiile și mamele noastre? Afară e deja întuneric. Copilul mă anunță: "După seară vine noaptea.". În fața Mall-ului sunt deja ambuteaje de mașini. O luăm perpedes. În fața unui bloc de patru etaje discută două femei în vârstă: "Înainte era o modă să mergi la Berlin să mănânci.". Desigur nu se referă la capitala Germaniei, ci la celebrul restaurant bucureștean care în prezent nu mai există. Îmi amintesc de celebrele versuri: "Te duceam curvo-n Berlin, spărgeai sticlele de vin / Stai picior peste picior, de-mi venea să te omor.". Ajung acasă și e deja noapte de-a binelea. Vine și nevasta de la muncă. Acum îmi dau seama unde sunt femeile. Sunt la serviciu. În zilele noastre muncesc mai mult ca bărbații. Cunosc multe cupluri în care femeia câștigă mai mult ca bărbatul. Asta e societatea modernă. Am ajuns noi, bărbații, să ne îngrijim de copii, să o ardem aiurea prin mall-uri, în timp ce femeile noastre sunt la muncă. Bineînțeles că ghetele sunt prea mari, deși le-am probat la Mall. Nevasta mă admonestează la scenă deschisă. Mergem înapoi să le schimbăm. Luăm o pereche de Champion măsura 31 și de data asta sunt perfecte. Între timp au apărut și femeile în Mall.

7 comentarii:

  1. Sa faci un articol si despre faptul ca toate femeile, TOATE, merg pe strada numai cu telefonul la ureche.
    Nu vezi una (fie femeie, fie fata tanara) sa mearga linistita pe strada, sa priveasca la lucrurile din jur etc.
    Numai cu telefonul, flecarind nimicuri.

    RăspundețiȘtergere
  2. La grădinița unde merge fiul meu, cei care aduc și care iau copiii sunt in egală măsură barbați sau femei precum sunt în egală măsură tineri sau bătrâni.
    În altă ordine de idei crezi ca e ok să îndeși copilul cu fast-food și Coca-Cola? Nu crezi că anumite obiceiuri proaste, alimentar vorbind, ale părinților ar trebui să nu se răsfrângă asupra copiilor? Eu am păcatul beției iar copilul a poftit de ceva ori la bere. Recunosc că i-am dat să guste dar când am vazut că nu mă pot înțelege cu el am suprimat această bautură din casă (au rămas vinul și țuica care nu îl interesează deloc). Acum beau bere doar în deplasare sau cand nu este cel mic de față. Cred că are toată viața înainte să facă tot felul de prostii. Măcar acum cât e mic să-l protejez într-o oarecare măsură de dependențele și mizeriile acestei lumi.....

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar crezi ca indes copilul cu fast-food? Copilul mananca la gradinita, iar acasa seara mai serveste cel mult un orez cu lapte. In week-end cate o ciorba. O data la 3 luni mai scapam si noi un fast food (si nu Mc, ci chestii d'astea gen carne fripta cu cartofi). Daca nu era ceva rar, nu pomeneam pe blog. In alta ordine de idei, mancarea e proasta oricum in zilele noastre. Nu mai ai incredere nici in fructe, nici in legume, nici in carnea macra.

    Da si in tramvai vorbesc femeile la telefon. Cel mai mult ma distreaza elevele de liceu care vorbesc cu accent tiganesc si cu "făi" la 2-3 cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Elevele de școală generală sau liceu care vorbesc cu accent țigănesc-mahalagesc și cu "făi" nu mă distrează ci mă îngrijorează. Sunt viitoarele soții și mămici care își vor crește odraslele printre coji de semințe scuipate, preocupări despre ojă semipermanentă, limbaj semi redard, etc...

      Ștergere
    2. Da, iar noi ne dorim niste adolescente care sa asculte la iPod in tramvaiul 1 albumul "A night at The Opera". Oare exista asa ceva? Mai demult spuneai ca nu exista corporatista care sa asculte Sonic Youth. La un episod cu Amalia Craciun cred ca ai spus asta.

      Ștergere
    3. Nu! Ne dorim niște adolescente care să nu iasă în evidență cu gesturi și îmbrăcăminte de prost gust, prin vorbe nepotrivite, prin atitudini mahalagești. Toate acestea sunt valabile și pentru adolescenți... Nu îi raportam la nivelul meu muzical ci la limita bunului simț și a bunei cuviințe... Sunt lucruri normale zic eu... Sau ar trebui să fie....

      Ștergere
  4. Dar unde sunt si barbatii ?
    Raspuns: la coafor.
    Cand merg spre metrou trec pe langa un salon de coafor (cu lumini stridente mov)...e plin de barbati ce-si ajusteaza saptamanal acea freza umflata cu dunga pe o parte si barbita cu contur desenat.

    Si odata iesiti de la coafor merg pe strada ca niste pauni, cu telefonul in mana, verificand la minut cate like-uri au luat la selfie-ul lor de azi.

    Minunate vremuri.

    RăspundețiȘtergere