joi, 20 aprilie 2017

10 lucruri pe care să le faci când sunt copiii plecați

Sunt tatăl a doi copii și m-am gândit să scriu pe blog articole de tip parenting, cum am văzut la foarte multe bloguri (unele celebre) în ziua de azi. În prezent omul de rând nu prea mai știe să-și crească singur copilul și apelează la aceste bloguri unde primește tot felul de sfaturi de la oameni experimentați. Citim pe blog ce mâncare se pretează pentru cel mic, ce medicamente să-i dăm dacă e bolnav, ce jucării sunt potrivite, cum trebuie să-i vorbim. Citim pe blog și punem în practică, ascultând de acești necunoscuți care se erijează în sfătuitori neprețuiți.

Este vacanță și copiii au plecat la bunici. Iată 10 sfaturi despre cum vă puteți petrece timpul în lipsa copiilor. Noi, părinții, nu prea suntem obișnuiți cu lipsa de prezență a celor mici, așa că putem înnebuni.

1.Când ajungeți acasă de la serviciu, puteți dormi două ore. Este extraordinar să te bagi în pat, să asculți puțin liniștea și apoi să adormi gândindu-te la bieții oameni care la ora când tu ești în pat sunt prin trafic, ori prin mijloacele de transport aglomerate, ori nici n-au plecat de la serviciu. Eu cu gândurile astea mă liniștesc și adorm ca un bebeluș. Iar apoi în cursul serii până noaptea târziu sunt fresh. Cu copiii acasă nu pot dormi după-amiaza, iar toata seara stau morocănos și pe la orele 22 mă culc.
2.Dacă aveți o consolă de jocuri de tip PS4 puteți juca absolut tot ce doriți, chiar și Mortal Kombat XL unde puteți face fatalitatea cu Kotal Kahn, cea în care îi scoate inima adversarului, o strânge în pumn și se stropește cu sânge pe față. Nu e nimeni mic lângă voi care să vadă asta și apoi să ajungă criminal în serie când o să fie mare.
3.Puteți face sex oricând doriți. Nu e nimeni care să tușească noaptea și lângă care să stați când își vomită plămânii, nu e nimeni care se sperie de duhuri și vrea să doarmă cu tine în pat. Așadar puteți face sex cu soțul/soția și chiar puteți umbla dezbrăcați prin casă, dacă aveți centrală termică proprie și e destul de cald.
4.Puteți urmări o partidă de fotbal pentru că televizorul nu este blocat pe Disney Junior. Juventus au o echipă bună sezonul asta. Dybala este noul Messi. Juventus tocmai i-au eliminat pe Barcelona din Champions League.
5.Puteți vorbi fără perdea. De exemplu dacă nevasta vă pune ciorbă la cină, în loc de: "Nu mi-e foame, am mâncat la serviciu.", puteți spune: "Ce pula mea mâncăm tot ciorbă și azi?".
6.Puteți ieși la restaurant, fără să alergați după copii printre mese sau să vă fie rușine de ceilalți clienți pentru că de la masa voastră se aud urlete și plânsete.
7.Puteți citi o carte înainte de culcare, alta decât "Animale marine" sau "Iepurașul care vroia să adoarmă".
8.Seara, dacă sunteți femeie vă puteți face unghile cu ojă și vă puteți epila pe la sprâncene. Dacă sunteți o femeie bogată puteți merge direct la cosmetician după serviciu și faceți acolo asta.
9.Vă puteți relaxa cu un pahar de Pepsi, ori cu o bere rece, ori cu un vin fin din pahar cu picior, fără ca cineva mic să vrea să guste. Valabil și pentru ciocolată, potato chips, înghețată, cârnați picanți și câte și mai câte.
10.Ordinea pe care o găsești acasă e neprețuită. Jucăriile se odihnesc și ele la locul lor, nicidecum prin toate camerele aruncate pe jos. Puteți savura momentul și vă puteți gândi că orele ce urmează sunt numai pentru voi.

Și cu toate astea ne simțim singuri fără copii. Ne e dor de ei atunci când sunt plecați fie și doar câteva ore și ne întrebăm ce or mai face. Așa suntem noi, părinții.

11 comentarii:

  1. De fapt ii "Iepusarul care voia sa adoarma" si nu vroia. Drept dovada: http://www.elefant.ro/carti/carti-pentru-copii/povesti-povestiri/iepurasul-care-voia-sa-adoarma-263521.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, am scris greșit. Sunt analfabet. Oricum, interesantă cartea. Am cumpărat-o din Cora.

      Ștergere
  2. Poate greșesc dar eu știu că tu vinerea te grăbeai acasă ca să te culci puțin după amiaza (copiii fiind acasă în grija soției), copilul cel mare părea destul de încântat de Mortal Kombat ultima oară când l-am văzut, în noaptea de Înviere ai urmărit fără a fi deranjat o partidă de baschet, Pepsi, bere sau vin cred că bei zilnic indiferent de prezența copiilor iar având în vedere că ai doi copii se pare că ai o viață sexuală destul de activă (altfel de unde ar fi apărut?).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi poate greșești. Vinerea când ieșeam noi? La ora prânzului. De ce mă grăbeam acasă? Ca să mă pot culca deodată cu copiii, că pe urmă ei erau treji și făceau gălăgie ca în intervalul luni-joi când ajung acasă când ei sunt deja treziți. Copilul cel mare a văzut doar luptă corp la corp în Mortal Kombat, dar niciodată fatalități care sunt extrem de violente. http://mortalkombat.wikia.com/wiki/Fatality
      Păi cine să mă deranjeze în noaptea de Înviere dacă copiii erau la biserică? Da, beau Pepsi, vin și bere, dar cu măsură în prezența copiilor. În seara asta am fost fără ei și am băut o sticlă întreagă de Chenin blanc primit din Africa de Sud. Viața sexuală? Când nu ai copii faci sex și iese primul copil. Pe urmă primul copil e mic și faci iar sex la greu și iese al doilea copil. Dar acum copiii sunt mari și faci sex pe apucate.
      Ești prea exigent. Când o să vină ziua când vei fi la fel de exigent cu tine precum cu persoanele din jurul tau?

      Ștergere
    2. Exigența de care vorbești tu nu este direcționată doar spre tine. Nu am ceva cu tine. Nu sunt criticul tău personal, doar am subliniat niște aspecte care mi-au dat impresia că te alinți. Ne cunoaștem de ceva vreme și cred că te cunosc destul de bine astfel încât să pot exprima niște păreri (incommode) despre tine.
      Exigența față de mine cred că reiese din fiecare scriere pe care am facut-o publică în care am subliniat egocentrismul și starea de beție permanentă care mă caracterizează. Diferența este ca în ceea ce scriu "bufnițele chiar sunt ceea ce sunt".
      Nu am vrut să te jignesc și îmi cer scuze dacă te-am supărat. Este doar o părere, imaginea pe care au perceput-o ochii mei cândva....

      Ștergere
    3. Încă un lucru...

      Tu, eu, toți cei din generația noastă nu am fost expuși la o vârstă așa de fragedă precum a copilului tău cel mare la jocuri violente (ori alte forme de violență). Cred că fiecare individ are o doză mai mica sau mai mare de răutate (sau de bunătate) cu care se naște și cred că e firesc să fie așa. Problema este cum faci să nu accentuezi doza asta pentru că individual respectiv s-ar putea să devină supărător pentru societate (dacă e prea rău îl arunci în pușcărie, dacă e prea bun îl închizi în mânăstire ..... numai mediocrii sunt acceptați).
      În contițiile acestea nu cred că este indicat să îi arăți unui copil mic jocuri precum Mortal Kombat (chiar fără fatalități). Au multe alte lucruri de învățat.....

      Îmi cer scuze din nou dacă ți se pare că sunt prea exigent...

      Ștergere
  3. Eufrosin, pe bune, nu te flata ca esti exigent. Esti doar enervant si pe langa subiect. De ce simti nevoia sa faci valuri moralizatoare? Lasa oamenii sa se exprime.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Simt nevoia să enervez oameni ca tine. Și chiar dacă nu o arată, proprietarul blogului se bucură când se înșiră cârnați de comentarii fără rost...

      Ștergere
    2. oricum, e mult de tras pana cand subiectul asta se va bucura de popularitatea celor cu kirbee sau rumanii au talente.

      Ștergere
  4. Nimic nu e la fel fara copil nici in cazul meu, chiar daca-l stiu bine tot la el imi zboara gandul si in plus orice imi aminteste de el. Lipseste cineva de langa mine.

    RăspundețiȘtergere